LIPAULT EN JEAN PAUL GAULTIER STELLEN EXCLUSIEVE COLLECTIE VOOR.

#JPGLovesLipault

Maandag 11 juni 2018 — LIPAULT X JEAN PAUL GAULTIER 

LIPAULT

Lipault, het jonge Parijse modehuis van tassen, koffers en accessoires geeft een hele nieuwe betekenis aan stijl, kleur en innovatie in de klassieke wereld van bagage en lederwaren. Verbazingwekkende materialen, een oneindig palet aan kleuren en de vrijheid van een gedurfd en Paris-chique design. Van hand- tot weekendtassen, Lipault ontwerpt haar collecties voor de vrouw die net zo vrij is in haar gevoel voor stijl als in haar leven.

Als innovatief merk waar originaliteit en creativiteit centraal is, is Lipault eerst en vooral een state of mind: die van een positief en ongecompliceerd modemerk. Elke stap is een avontuur, met Parijs als inspiratie en mode als een gebied van expressie. Na het partnerschap in 2017 met Parisienne en stijlicoon Inès de la Fressange gaat het jonge label nu een exclusieve samenwerking aan met een haute couture modehuis voor het heruitvinden van haar ontwerpen. Voor het herfst/winter seizoen van 2018 bundelt Lipault haar krachten met 'ENFANT TERRIBLE VAN DE FASHION INDUSTRIE" en wereldbekende Franse designer: Jean Paul Gaultier. 

JEAN PAUL GAULTIER 

Frans modeontwerper Jean Paul Gaultier begon zijn carrière op de dag van zijn 18e verjaardag (1970) bij Pierre Cardin. Enkele jaren later (1976) startte hij zijn eigen modehuis. Snel geprezen door pers en kopers werd Gaultier al gauw bekend als de "ENFANT TERRIBLE VAN DE MODE". Altijd spelend met clichés, codes, tradities en regels, draait en keert hij vormen om ze opnieuw te overtreffen.

In 1994 kleedde Jean Pault Gaultier de man als een object, met als resultaat 'L'HOMME OBJET', zijn eerste mannenlijn. In 1997 werd zijn droom werkelijkheid met de lancering van zijn eigen couture lijn: GAULTIER PARIS. Sinds zijn debuut is hij steeds een fervent voorstander van schoonheid in alle vormen. Daardoor kan het meest triviale voorwerp een kostbaar gem worden. Een metalen blik vervormd tot een armband en een fijn ontworpen fles voor zijn best verkopende geuren 'CLASSIQUE" en 'LE MÂLE'. 

INSPIRATION

Geïnspireerd door twee van zijn favoriete thema's, het iconischee maatpak met krijtlijnen en het beroemde kegelvormige korset - gepopulariseerd door Madonna die tijdens haar 'Blond Ambition World Tour' - creëerde de fashion designer deze tweekleurige collectie met een vleugje rock. 

TRAVEL COLLECTION

AMPLI, de travel collectie in zijdeachtig nylon en zacht leder bestaat uit Lipault's favoriete travel must haves: een weekendtas, een shopper, koffers en een toilettas. Bescheiden, stijlvol en grafisch aan de buitenkant, en verfijnd, elegant roze aan de binnenkant. De AMPLI collectie is afgewerkt met sluitingen van het iconische bustier. 

LEATHER COLLECTION

De ALL-LEATHER GOODS collectie onthult haar flagship design, de 'Compil' bag, een volledig uitbreidbare Boston stijl met een gemixt silhouette. Het assortiment wordt vervolledigd met de shopping bag, de essentiële rugzak en de echte show stopper: de 'Slow' heuptas die de collectie compleet maakt. De uitgestrekte designs zijn ontworpen voor alledaagse activiteiten dankzij de rits die de strepen van het mannenpak onthult.

Een collectie van 12 exclusieve stuks, zowel mannelijk als vrouwelijk, intens zwart en glanzend burgundi. De tassen en bagage dragen het Parijse designerlogo in reliëf op een metalen plaatje. De unisex bags zijn eenvoudig te dragen en te combineren, maar zeker niet alledaags. 

Een vleugje waanzin, perfect belichaamd door het grillige topmodel Hanne Gaby Odiele, in de feestelijke en eigenzinnige reclamecampagne Lipault x Jean Paul Gaultier.

De collectie is vanaf 24 september 2018 exclusief verkrijgbaar via www.lipault.be en in de INNO store, Rue Neuve (Brussel).